English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Samstag, 21. Januar 2012

paulo-coelho- ELIF-Yorum

Ismini ve soyadini kücük harflerle yazdim cünkü, kitaplarini okumaktan büyük zevk aldigim bir yazarin gözümde degerini kaybettiren kitabi oldu ELIF...Büyük hayal kirikligi yasadim ve sanki bir Türk olarak, icten ice de kizdim. Daha önce okudugum kitaplarinda yazar, yeni arayislarini, bilgelige giden yollarda karsilastiklarini, ic dünyasindaki gezinmeleri biz okurlari da büyüleyerek ve sürükleyerek yapmisti. Ama Elif...Yazarimiz sanki yaslilik bunalimina girmis, cok mahrem konulara deginmis, hatta o kadar mahrem ki, biz Türk kadinlarinin yaptigi bedensel temizligimizi de satir arasinda elestirmis. Rusya'da yaptigi tren yolculugunda yasadiklarindan, günlük temposundan, araya ritüellik karistirarak anlatmaya calismis. Tabii bu ritüelligin icinde de henüz 18 yasinda, yetenekli bir kemanvirtüözü olan Türk kizimiz varmis. Kendisinin hayrani olan bu kizimiz "beni de al, beni de al" diye israr edince, (hatta abartili bir israr) yolculugunda onu da yanina aliyor. Edebiyata, emege, hatta diger eserlerine de asla sözüm yok. Fakat bu kitabini begenmedigimi, elestiri niteliginde degil, kisisel bir yorum olarak belirtiyorum. Kitap özetlemek konusunda cok basarili sayilmam. O yüzden kitabin arka sayfasini aynen yazacagim.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen